‘De passie die ik hier vond, daar wilde ik onderdeel van zijn’
Reijnders bestaat uit een team van enthousiaste, gepassioneerde mensen. Een van hen is Sander Timmers (38) uit Beek en Donk. In dit artikel doet hij zijn verhaal.
In de zomer van 2006 rondde Sander zijn schildersopleiding af bij Reijnders om er vervolgens niet meer weg te gaan. “De passie die ik hier vond, daar wilde ik onderdeel van zijn. Daarnaast heb ik de mogelijkheid gehad om zowel op persoonlijk als zakelijk vlak te groeien”, vertelt Sander die inmiddels bedrijfsleider is.
Sander volgde na de middelbare school een opleiding tot timmerman, maar dat was niet zo zijn ding. Schilderen, dat leek hem een beter plan. “Het is een prachtig vak. In de winter staan we binnen en als het mooie weer begint mogen we naar buiten. Daarnaast kun je ook gewoon lekker je eigen ding doen. Niemand die je de hele dag zegt wat je moet doen.” Na een aantal jaren werd hij assistent-uitvoerder en sinds maart 2018 is Sander bedrijfsleider. “Iedere dag dat ik hier werk, heb ik stapjes vooruit gemaakt. Dat komt door de passie en de sfeer die wij onderling hebben.”
Een van de zaken die Reijnders typeert, is de vaste kern medewerkers. “Het verloop is zeer gering. Dat bevordert de sfeer. We zijn een hecht clubje, maar we kunnen elkaar ook de waarheid zeggen. Daarnaast heb je bij ons veel vrijheid en verantwoordelijkheid. De jongens en meiden die bij de klant actief zijn, doen veel zelf. Dat geeft hen ook kansen om te groeien. Zeker ook voor mensen die net van de opleiding komen.”
De in Horst geboren Sander, die vader is van twee jonge kinderen en in zijn vrije tijd graag bezig is met het klussen en verbouwen aan zijn eigen huis, stuurt in zijn dagelijkse werkzaamheden de werknemers aan die op pad zijn. Iedere ochtend rond 07.15 uur stromen de medewerkers binnen, waarna ze uitwaaien naar de klanten. “Ik zorg voor een degelijke planning, doe de voorbereidingen en onderhoud het contact met de klant. Mijn taak is om ervoor te zorgen dat alles zo goed mogelijk geregeld is. Het geeft een geweldig gevoel als we een klus hebben afgerond en de klant tevreden is. Daar doen we het voor.”
Naast de organisatorische werkzaamheden, is hij een dag in de week bezig met RGS+ (Resultaat Gericht Samenwerken). “We brengen dan gebouwen in kaart en bekijken hoe we die zo slim mogelijk kunnen onderhouden, waardoor klanten kosten kunnen besparen. Dat doen we samen met andere partijen. Mijn taak is het in kaart brengen van verschillende scenario’s en het geven van advies.”
De energie die in het bedrijf hangt, maakt Reijnders voor Sander de ideale werkgever. Maar hij houdt scherp in de gaten dat de geleverde kwaliteit van hoog niveau is én blijft. “We willen goed werk leveren zodat de klant, of dat nu particulieren zijn of grote zorginstellingen, er jaren mee vooruit kan. En hopelijk mogen we dan na een tijdje weer eens terugkomen.”