Pantein Zorggroep: "Het is fijn dat Reijnders meer dan alléén schilderwerk voor ons regelt."

Voor Pantein Zorggroep heeft Reijnders Onderhoud tijdens de lange samenwerking al heel wat mooie projecten gerealiseerd. Nog voor de overname van BOS Schilderwerken, was Pantein al klant bij BOS en daarna bij Reijnders. Sjaak Pubben, projectcoördinator zorgvastgoed, is zeer tevreden over de samenwerking, waarbij hij vooral de snelheid waarmee Reijnders voor Pantein klaarstaat kan waarderen.

“Als wij schilderwerkzaamheden nodig hebben in bewonerskamers, dan bellen we Reijnders,” vertelt Sjaak. “Ze verzorgen niet alleen het schilderwerk, maar knappen de kamers ook op waar nodig. We hebben geen onderhoudsplan afgenomen, maar wel afgesproken dat Reijnders op korte termijn voor ons klaarstaat als het nodig is. Ze geven bewonerskamers altijd voorrang, want die moeten zo snel mogelijk weer beschikbaar zijn, het liefst binnen een week.”

 

Snelheid

Die snelle doorlooptijd benoemt Sjaak als één van de belangrijkste aspecten van de samenwerking met Reijnders. “Het fijnste is dat ik maar hoef te bellen en we worden direct ingepland. Dat is superhandig. Ik hoef ze nooit te herinneren, het wordt direct geregeld.”

 

“Daarbij komen meestal dezelfde schilders langs,” vervolgt Sjaak zijn verhaal. “Zij kennen de gebouwen en weten de weg. Wij hebben er nooit omkijken naar. Het werk wordt gewoon goed uitgevoerd én de ruimte wordt altijd netjes achterlaten. Dat is niet onbelangrijk, het scheelt ons heel wat tijd met schoonmaakwerkzaamheden. En dat betekent dat de kamer weer snel beschikbaar is voor de volgende bewoner.”

 

Veelzijdigheid

Ook voor behang en buitenschilderwerken zijn de lijntjes met Reijnders Onderhoud kort. “Het is fijn dat Reijnders meer dan alléén schilderwerk voor ons regelt,” vertelt Sjaak. “Zo hebben ze een tijd geleden een spatwand in de keuken geplaatst en een balustrade op het balkon. Ook hebben ze al wat oppervlakten professioneel voor ons behangen. Op sommige gebouwen heeft Pantein bespaard in de kredietcrisis. Daar zien we nu echt wel wat achterstallig onderhoud. Dat Reijnders alles nu fatsoenlijk in orde maakt, bespaart ons veel geld en tijd in de toekomst. Het is beter te onderhouden daarna.”

 

Proactiviteit

Heeft Sjaak eigenlijk nog een tip voor Reijnders Onderhoud? “Nee, eigenlijk ben ik gewoon enorm tevreden!” Lacht Sjaak. “Ik heb wel nog een toevoeging aan mijn verhaal: Ik vind het heel positief dat ze altijd meedenken. Laatst was er een groter project waarbij een binnenhuisarchitect een ontwerp had gemaakt. Toen de schilder bezig was, werd ik gebeld dat hij één van de ideeën van de architect niet zou adviseren. De muur was op dat stuk niet geschikt voor het beoogde behang. Hij heeft toen meegedacht over een oplossing en dat ook direct uitgevoerd. Het resultaat is erg mooi geworden. Een opdracht wordt niet zomaar klakkeloos uitgevoerd door de schilders van Reijnders, maar ze denken actief mee. Dat vind ik heel positief.”

Pantein Zorggroep:
Terug naar overzicht