Het einde van het jaar nadert en de kerstvakantie staat voor de deur. Gertjan kijkt terug op weer een mooi jaar en verheugt zich op 2025.
Is het al tijd voor het kerstdiner en de bubbels? “We sluiten nog even de laatste opdrachten af en gaan dan lekker genieten van de feestdagen,” vertelt Gertjan. Maar dat betekent natuurlijk niet dat ze volledig stilzitten. Zo zijn ze wel nog steeds bereikbaar. “Dat is belangrijk voor sommige van onze klanten die snel onze hulp nodig hebben. Vanaf week 2 pakken we de binnenprojecten weer op en zodra het weer omslaat in maart, gaan we verder met de buitenprojecten. En er ligt genoeg werk op de plank, dus een vroege zomer is welkom!”
Interne cursussen: veiligheid en kwaliteit voorop
Het jaar goed beginnen? Dat doet Reijnders door in te zetten op kennis en kwaliteit. “We vinden het belangrijk dat iedereen de juiste kennis en vaardigheden heeft om kwalitatief werk te leveren,” legt Gertjan uit. In februari staat de VCA-cursus op de planning. Dit is een belangrijk moment voor het team om de kennis over veilig werken op te frissen, van werken op hoogte tot omgaan met gereedschap. Daarnaast is er de hoogwerkertraining, die elke twee jaar wordt georganiseerd om de nieuwste ontwikkelingen door te nemen, zodat iedereen up-to-date is van de belangrijkste informatie. Ook staat de Repair Care opleiding op de planning. “Met dit product zorgen we voor houtreparaties die voldoen aan de hoge standaard van Reijnders,” vertelt Gertjan.
Groeien en professionaliseren
Voor 2025 ligt de focus op groei en ontwikkeling. "We willen nieuwe vakmensen aantrekken, maar ook onze eigen collega’s kansen bieden om zich verder te ontwikkelen. Dat doen we door gerichte werving en interne opleidingsmogelijkheden," legt Gertjan uit. “Dat is niet alleen goed voor het team, maar versterkt ook het bedrijf als geheel.” Daarnaast ligt de focus op slimmer en efficiënter werken. "We blijven van elkaar leren en dagen iedereen uit om actief bij te dragen aan hun eigen groei én die van het bedrijf," zegt Gertjan.
"Voorop staat dat we werken aan het verbeteren van onze service voor vaste klanten. Maar we kijken ook verder: zijn er kansen om uit te breiden naar nieuwe gebieden zoals Cuijk en Venlo?" Volgens Gertjan ligt de sleutel in langetermijnrelaties en innovatie. "Als we blijven vernieuwen en waarde toevoegen, openen vanzelf nieuwe deuren."
Samen vooruitkijken naar 2025
Natuurlijk staat ook dit jaar de traditionele kerstborrel weer op de planning. “Een mooi moment voor gezelligheid, maar ook om terug te blikken op het afgelopen jaar en vooruit te kijken naar de toekomst.” Tijdens de jaarvergadering worden de doelen voor 2025 samen besproken. "Ik hecht veel waarde aan de input van het team," benadrukt Gertjan. "Iedereen krijgt de kans om mee te denken. “Zo maken we plannen waar we allemaal achter staan."
Met deze energie en betrokkenheid kijkt Reijnders Onderhoud vol vertrouwen uit naar een succesvol 2025!