Bijpraten met Sander

Bedrijfsleider Sander Timmers: ‘Wij willen 100 procent klanttevredenheid, niet 95 procent’

Sander Timmers is bedrijfsleider bij Reijnders. Met onder meer het aansturen van medewerkers, adviseren van klanten en het plannen van de werkzaamheden heeft hij een drukke agenda. Hoog tijd om bij te praten met Sander.

Reijnders heeft de afgelopen jaren een transitie ondergaan van schildersbedrijf naar vastgoedonderhoudsbedrijf. “We profileren ons nu als breed onderhoudsbedrijf. We hebben veel geïnvesteerd in onze kennis en kunde op dat gebied. Het is goed om te zien dat steeds meer zorginstellingen, vereniging van eigenaren en andere vastgoedeigenaren de weg naar ons vinden”, vertelt Sander die stelt dat de manier waarop het Resultaat Gericht Samenwerken wordt vormgegeven daar een belangrijk thema in is. “Dat is een hot item in de branche. Het resulteert in minder achterstallig onderhoud en een verlaging van de kosten. Win-win.”

Preventie
Het onderhoudswerk krijgt steeds meer een preventief karakter. Sander vertelt dat Reijnders gebruik maakt van een software systeem om een volledig inspectie uit te voeren. “Daarvoor gebruiken we Coencad. Voordat de onderhoudswerkzaamheden plaatsvinden, heeft de opdrachtgever daardoor een volledig beeld van de status van het vastgoed. Dat bepaalt bijvoorbeeld of gekozen wordt voor een reparatie of bijvoorbeeld voor vervanging van de kozijnen. Je kunt het zien als het voortraject van Resultaat Gericht Samenwerken.”

Opleidingen
Sander laat weten dat medewerkers in de winter weer aan de slag gaan met opleidingen., iets dat bij Reijnders hoog in het vaandel staat. Onder meer de trainingen van Repair Care staan op het programma. “Zo’n 90 procent van de collega’s is gecertificeerd om te werken met de producten van Repair Care. Door de trainingen doen ze dat ook op de juiste manier en behalen we betere resultaten. Daarnaast organiseren we trainingen voor bedrijfshulpverlening en geven we medewerkers de mogelijkheid om zich te certificeren om asbest te saneren.”

Corona
De coronamaatregelen hebben natuurlijk zijn uitwerking op de werkwijze. “Blijven herinneren, dat is onze werkwijze. We moeten voortdurend scherp blijven”, stelt Sander. “We volgen de richtlijnen van OnderhoudNL en zijn in nauw contact met de opdrachtgevers voor aanvullende maatregelen. Zelf zorgen we voor meerdere schaftketen en worden de pauzetijden verspreid. Daarnaast zorgen we dat we niet met de opdrachtgevers in aanraking komen.”

Vacature
Reijnders is op zoek naar mensen ter uitbreiding van het team. “We zoeken inderdaad nieuwe vakmensen. Hopelijk kunnen we dat begin 2021 realiseren. Daarin kijken we ook naar mensen met een achterstand op de arbeidsmarkt. Dat vinden we heel belangrijk, een sociaal bedrijf zijn. We zijn in gesprek met verschillende partijen hoe we hen bij ons in het bedrijf een plekje kunnen geven en toekomst op een vaste baan.”

‘In gesprek blijven’
Van de mannen op de vloer tot aan de directie, Reijnders gaat voor een 100 procent klanttevredenheid. “En niet 95 procent. Die mentaliteit zit er wel in hier, dat is prettig werken. Om daarin steeds voorop te blijven lopen, blijven we ook in gesprek met andere partijen in de branche. Wij willen graag vooruit en ons meer en meer gaan richten op het onderhoudswerk bij grote instellingen. En dat doe je niet door op een eiland te blijven werken, maar juist door samen op te trekken.”

Bijpraten met Sander
Terug naar overzicht