Gertjan is eigenaar en directeur bij Reijnders Onderhoud. Hij zet de lijnen uit, spreekt met opdrachtgevers en houdt zich bezig met relatie-acquisitie en netwerkbeheer. Er is in de afgelopen tijd veel gebeurd: een overname, vooruitgang met PSO én de nieuwe plannen voor de toekomst staan al vast. Tijd om even bij te praten
Overname Bos Schilderwerken
“De afgelopen tijd zijn we erg druk geweest met de overname van Bos Schilderwerken. We wilden alles in goede banen leiden en volgens mij is dat goed gelukt. We hebben er als eerste voor gezorgd dat alle medewerkers goed geïnformeerd werden en konden wennen aan het idee. Daar gaat wel wat tijd in zitten, wat ook goed is, want je wilt dat iedereen zich prettig voelt in de nieuwe situatie. we hebben de medewerkers van Bos een warm welkom gegeven binnen het Reijnders team.”
Die klanten zijn natuurlijk ook altijd een grote belanghebbenden tijdens een overname. “We hebben de afgelopen tijd zo veel mogelijk persoonlijk kennisgemaakt met nieuwe klanten vanuit Bos Schilderwerken. Aandacht voor onze klanten staat hoog op ons prioriteitenlijstje dus een persoonlijke overdracht vonden we heel belangrijk.”
PSO
In februari hadden we het ook over de Prestatieladder Sociaal Ondernemen. Daar zijn de afgelopen maanden ook veel stappen in gezet. “We hebben één medewerker uit het programma een contract bij Reijnders gegeven. In september gaat deze medewerker een opleiding op de schildersvakschool in Nijmegen volgen om zich echt te bekwamen tot schilder. De komende tijd gaan wij hem dus samen met de vakopleiding verder opleiden.
“Daarnaast hebben we nog een medewerker waarvan de proefperiode erop zit. Na een evaluatie hebben we ook deze medewerker een contract bij Reijnders aangeboden. Het is mooi om te zien hoe hij echt wil integreren in onze maatschappij en hij doet daar ontzettend hard zijn best voor. Ik ben trots dat wij hem die kans dan ook kunnen bieden”.
Zomer
Het is ondertussen alweer juni, het weer wordt beter en dat betekent dat we volop bezig zijn met buitenprojecten. Gertjan merkt dan ook dat er steeds meer opdrachtgevers gebruik maken van onze diensten. “Ik denk dat iedereen vorig jaar door de coronacrisis wat voorzichtiger was. Maar onderhoud moet toch gepleegd worden anders loop je alleen maar meer in de kosten.”
Ontzorgen
Niet alleen de vraag naar schilderwerk groeit, complete vastgoedvraagstukken nemen steeds meer toe. “Ik merk dat we meer vraagstukken binnenkrijgen voor het verduurzamen van vastgoedobjecten. Een ontwikkeling hierin is dat klanten deze vraagstukken graag bij één partij neerleggen. Ze willen niet meer zelf allemaal die verschillende partijen benadrukken en de planningen bijhouden.”
“Om in te spelen op deze ontwikkelingen gaan we de komende tijd in gesprek met verschillende partijen die ons hierin kunnen ondersteunen zodat we onze klanten een compleet onderhoudspakket kunnen bieden. We zoeken hierin partijen die bij ons passen en open staan voor deze samenwerking. Zo zorgen we ervoor dat we de klant volledig kunnen ontzorgen.”