Bijpraten met Gertjan

Gertjan is eigenaar en directeur bij Reijnders Onderhoud. Hij zet de lijnen uit, spreekt met opdrachtgevers en houdt zich bezig met relatie-acquisitie en netwerkbeheer. Iedere dag wil hij met zijn organisatie een stapje verder komen. Ondertussen zijn we in de tweede maand van 2021, dus is het een goed moment om te kijken waar hij nu mee bezig is. Tijd om even bij te praten.

Nieuw jaar

Bij een nieuw jaar horen nieuwe, grootse plannen. “We willen heel graag ons marktgebied wat verder uitbreiden. We proberen naast het gebied waar we nu in zitten ook richting Boxmeer en Cuijk te gaan, en het gebied tussen Venlo en Roermond erbij te betrekken. Dat heeft voor ons dit jaar de prioriteit.” Ook het afronden van de branding is een doel voor de komende maanden.

De koude winterdagen gaan langzaam maar zeker voorbij. Daarom is nu ook het juiste moment om alvast te kijken naar de lente. De voorbereidingen daarvoor zijn al in volle gang. “Als het weer omslaat, kunnen we weer naar buiten met onze werkzaamheden. In de winter zijn bijna alle klussen binnen. Als het voorjaar begint te worden, dan willen mensen vaak iets nieuws. Werkzaamheden als schilderwerk komen dan weer vaak aan bod. Voor veel mensen is dan het moment om hun huis op te knappen, zo van: ‘daar moeten we nu eigenlijk wel iets aan doen’. Het voorjaar is een goed moment om alles weer mooi, netjes en fris te maken. In de acquisitiesfeer ben ik daar nu zeker mee bezig.”

PSO en RGS

Afgelopen oktober praatten we over onder andere de Prestatieladder Sociaal Ondernemen (PSO) en Resultaat Gericht Samenwerken (RGS). Onlangs heeft onze organisatie de Aspirant-status op de PSO toegekend gekregen – een hele prestatie! “Het is iets wat continu de aandacht vraagt. Met die Aspirant-status kunnen we doorgroeien naar een Trede 1. Op dit moment zijn we bezig met de juiste kandidaten hiervoor te vinden, en om te kijken of we die een werkplek kunnen aanbieden.” Het doel van de PSO is om meer mensen met een kwetsbare arbeidsmarktpositie op een duurzame en kwalitatief goede wijze aan werk te helpen. “Ook het RGS is een continu proces. Met Wonen Limburg zijn we daarmee aan het samenwerken. Dat krijgt steeds meer vorm en het gaat de goede kant op in die samenwerking. Op de werkvloer zijn we daar veel mee bezig.”

Contactmomenten

“Ik wil graag veel contactmomenten met onze bestaande klanten. Fysiek is dat nu wat lastiger, dus gaat het veel online. Het is wel mooi dat het op die manier ook kan. Uiteindelijk blijven we ons vooral vernieuwen en zien we nieuwe kansen. Zo zorgen we ervoor dat we ons toch blijven onderscheiden.”